New Castle dag 2

3 november 2017 - Newcastle upon Tyne, Verenigd Koninkrijk

Wat een nacht... Hoe mooi het uitzicht ook was, voorin de boot je hut hebben is verre van ideaal. Ook al was de zee redelijk rustig de stabilisatoren van het schip zitten ergens anders. Elk golfje wat de boot maakte voelde je als je in je bed lag. Ikzelf kon nog redelijk slapen en had naast een paar keer wakker, geen echte last van de deining. Totdat we die morgen aan land kwamen en de rest van de dag (en de dag daarna) last hadden van zeebenen en misselijkheid. Het ontbijt aanboort was redelijk goed voor de prijs die je ervoor betaald. Ik vind een echt Engels ontbijt met witte bonen in tomatensaus heel erg lekker en dat kon je ook in alle hoeveelheden opscheppen.

we kwamen om negen uur Engelse tijd aan in de haven. Met de bus moesten we nog vijfentwintig minuten rijden, en dat allemaal aan de linker kant. Erg leuk om eens de rotonde de andere kant op te nemen.

Eenmaal uit de bus gingen we ons hotel zoeken. Voor de volgende keer is het handig om googlemaps niet op auto te laten staan, omdat het centrum vooral eenrichtingswegen zijn. Na twintig minuten lopen kwamen we eindelijk bij ons hotel aan. Het hotel was zo'n tweehonderd meter de andere kant op van waar we uitstapte met de bus. We waren rond half elf in het hotel, maar helaas konden we nog niet inchecken. Wel konden we onze bagage bij de desk achterlaten en weer ophalen wanneer we naar de kamer gingen.

We zijn deze dag eerst naar de Tyne gelopen en langs alle bruggen die erover heen lopen. In een hoog kunst gebouw aan de overzijde van de rivier hebben we koffie en thee gedronken. Helaas hadden ze niet iets lekkers, dus zijn we later die dag nog ergens een leuk klein eettentje ingegaan genaamd Violets. We hebben hier een heel lekker broodje gegeten en zijn toen weer terug naar het hotel gelopen. Onderweg hebben we nog wat kerkjes en andere monumenten bekeken. Helaas waren was de hop-on-hop-off bus een weekend voordat wij kwamen met winterstop gegaan. We moesten dus alles met de voet doen en hebben daardoor helaas niet alles kunnen zien.

De hotelkamers waren heel mooi en groot. In de badkamer zat zelfs een bad. Het zou alleen heel lang duren voor deze vol was, omdat er niet heel veel druk achter de kraan zat. Onze kamers lagen de negende verdieping van het Juris inn hotel. Nadat we van het hotel terug in het centrum waren, hebben we bij een thai gegeten. Het eten was heel erg lekker en de tent was ook heel leuk en sfeervol. Het toetje was super lekker!! Het was een stickey caramel stoomcake.

Na een leuke, maar koude dag zijn we lekker gaan slapen in een super lekker fluffy bed.