New Castle dag 1

2 november 2017 - Newcastle Upon Tyne, Verenigd Koninkrijk

Het idee om naar New Castle te gaan, kwam bij mijn oma vandaan. Zij was er nog nooit geweest en wilde ons (mijn moeder, tante, haarzelf en ik) graag meenemen. Afgelopen donderdag was het zover. Om vier uur werden mijn moeder en ik opgehaald door mijn tante en oma. Samen reden we naar de haven in Ijmuiden waar de boot al op ons wachten.

Eenmaal aanboort werden we naar dek zeven gestuurd en konden we direct naar onze hutten. We waren zo slim geweest om twee hutten te boeken voor twee personen. De hutten waren heel erg klein en eigenlijk net iets te klein voor twee volwassenen. En dan te bedenken dat diezelfde hutten ook voor vier personen te boeken was. De badkamer was helemaal iel. Als je wilde douche kon je dit zittend op de wc doen, verder was er niet echt ruimte om te staan bij de douche.. Het uitzicht daar in tegen was heel erg mooi! Onze hutten lagen voor in het schip wat een heel mooi uitzicht opleverde.

Nadat we onze bagage in de hutten hadden gezet zijn we naar het bovenste dek gegaan en hebben we gekeken hoe de boot de haven verliet. Daarna zijn we bij het buffetrestaurant gaan eten. Ik had niet zulke hele hoge verwachtingen van het eten bij het buffetrestaurant, maar het was echt heerlijk. De vijftig gerechten waar je uit kon kiezen waren mooi gepresenteerd en er waren ook een heleboel kleine hapjes. De kwaliteit en smaak was veel beter dan ik in eerste instantie had verwacht. Het enige wat wat minder was waren de toetjes. Nu hou ik al niet zo heel erg van hele zoete toetjes, dus voor een ander zal het vast ook heerlijk zijn geweest.

Na het eten hebben we nog een film gezien in de 'bioscoop' aanboort. In tegen stelling tot de meeste andere fasilliteiten aan boort, was de zogenoemde bioscoop een echte tegenvaller. De bioscoop was een donkere kamer met een beamer en normale zit stoelen. De stoelen waren niet geschikt om een lange film in te kijken wat erg jammer was. Maar de film heeft alsnog zijn doel vervult, namelijk wat tijd doden voor we gingen slapen. Dus na de film om kwart over elf gingen we naar de hut en was dat het einde van de eerste dag van ons tripje naar New Castle.