New Castle dag 3

4 november 2017 - Newcastle Upon Tyne, Verenigd Koninkrijk

De vorige avond bleek dat Little MIx een concert had wat erin resulteerde dat ons hotel vol zat met kleine kinderen de volgende ochtend. Bij het ontbijt was het daarom erg druk. Het eten was prima, maar niet speciaal. Er was wel veel keuze en leuke kleine theepotjes waar je zelf water in kon doen.

De bagage konden we weer achterlaten bij de servicedesk. De laatste dag in NewCastle hadden we gepland voor shoppen. We konden helaas niet snel het grote winkelcentrum vinden en daardoor is de dag een beetje verloren gegaan. Uiteindelijk heb ik nog wel een heel leuk jurkje gekocht en twee paar zilveren oorbellen. Na het shoppen zijn we terug gelopen naar het hotel om onze bagage op te halen. Hierdoor hadden we meer tijd over om nog iets te drinken en te eten voordat we weer met de bus terug naar de haven gingen.

We hebben als laatst een kleine high tea gehad met lekkere taartjes en thee. Om kwart voor drie hadden we de eerste bus terug en dat was maar goed ook. Op de weg terug was er veel vertraging en duurde de rit veel langer dan de heenweg. Eenmaal in de haven moesten we nieuwe boarding passen halen en door de douane.

Op de terugreis hadden we een andere boot. Deze was twaalfdeks in plaats van de negen op de Princess seaways. De Kings seaways was dan wel groter, maar het geluid wat we hoorde in onze kamer was verschrikkelijk. We hadden onze hutten op het vijfde dek naast het autodek en ik denk boven de motor. Voor deze avond hadden we het a la cart restaurant. Het eten was fantastisch! Ik had een biefstuk en hij was super. Ze bakten hem meestal medium, maar voor mij hadden ze hem medium-rare gebakken. De jus die erbij zat was ook heel erg lekker. Als toetje had ik een stickey appelcake met ijs. Na het eten hebben we nog naar live muziek geluisterd en spelletjes gespeeld.

De nacht was zowaar nog erger dan de eerste nacht op de boot. We hadden nu geen deining van golven, maar er was zoooo veel getril, gekraak en gepiep dat we bijna niet hebben geslapen.

De trip was heel erg leuk, maar ik ga zelf niet meer met de boot helemaal naar New Castle. Ondanks dat het eten heel erg goed was aanboort vond ik de prijs-kwaliteitsverhouding qua kamers niet helemaal eerlijk. Het eten en drinken aanboort was ook over prijst. Maarja dat kan je verwachten. De trip is zeker de moeite waard en zeker als de hop-on-hop-off bus wel rijd, maar als je geen fan bent van boten of lange tijd op zee zitten zou ik met het vliegtuig gaan. Uiteindelijk is dat goedkoper.